15 Ağustos 2012 Çarşamba

İskandinavya Turu: Balestrand ve Fiyordlar

Balestrand - Norveç
İskandinavya turuna devam ediyoruzzz..:) En son nerede kalmıştık.. Bir önceki gezi post'unda Norveç Oslo'dan bahsetmiştim.. Şimdi de sıra Balestrand ve Norveç'in muhteşem Fiyordlarında..

Norveç Oslo gezisini tamamlayarak otobüse bindik ve Fiyordlara doğru yola çıktııık.. Norveç'te birsürü fiyord var ama tabi biz sadece birkaç tanesini görebildik ve birkaç tanesinin üzerinde gemiyle tur yapabildik ama gördüklerimin hepsinin birbirinden güzel ve doğa harikalarıyla dolu olduğunu söyleyebilirim.. Norveç tam bir huzur ülkesi.. Yeşillik, doğal güzellikler, sessizlik o kadar güzel ve bize o kadar uzak olan şeyler ki.. Resmen insan kafasını dinliyor, içi huzur doluyor.. Ama tabi bu durum sadece yazın belli bir süre için geçerli çünkü ülkede malesef sadece 40 gün ara ara güneşli bir hava var, yılın geri kalan tüm kısmı puslu, yağmurlu, kapalı ve soğuk.. Ayrıca biz gittiğimizde uzun gündüzler vardı yani saat akşam 11:30'da bile hava aydınlıktı! İnsanın gece yatası gelmiyor tabi öyle bir durumda, ama bu durum kışın tabi daha da kötü bir hal alıyor çünkü çok uzun geceler yaşıyorlar ve tabi hava daha da bir soğuk oluyor..

Şansımıza biz gittiğimizde hava çoook güzeldi ve otobüsle gemi turunun sonunda vardığımız Balestrand inanılmaz huzur verici bir yerdi. Zaten burası şirin mi şirin, doğal güzelliklerle dolu minik ve sessiz bir kasaba.. Balestrand'da kaldığımız Kvikne's Hotel ise yoğun temposuna ara verip, paparazzilerden kurtulmak ve huzur bulmak isteyen birçok Holywood yıldızının uğrak mekanıymış duyduğumuza göre.. Ve otelin yemeklerinin güzelliğini an-la-ta-mam!!! Zaten Norveç'te neredeyse öğle akşam hep balık yedik diyebilirim, çünkü burası tam bir balık ülkesi ve gerçekten balığın tadları inanılmaz güzeldi. Ben aslında çok da balık sevmeyen biri olarak nasıl olduysa Norveç'te somon aşığı oldum çıktım..:) Tamam somon fümeyi zaten severdim ama oranın somonu resmen bir başkaydı.. Ve normalde biz balığı soslu yemeyiz ama onların somonların yanına yaptıkları enfes soslar resmen parmak yemelik oluyordu.. Ve nerede balık yersek yiyelim hep taptaze ve tadları muhteşemdi.. Norveç'teki bu geleneğimiz Balestrand'da da değişmedi ve Kvikne's Hotelde de sürekli balık yedik:) Abartmıyorum Norveç'te gittiğimiz her otelde sabah kahvaltısında da açık büfede balık bulunuyordu, ama biz Türk grup olarak tabi o kadarı da fazla dedik ve kahvaltıda balık yemedik:) Ama Norveç'te gittiğimiz her otelde kahvaltıda rastladığım tane tane olan yuvarlak tereyağları da enfesti giderseniz aman tereyağı diye geçmeyin kesinlikle deneyin!

Balestrand'da akşam yemeğinden sonra hava hala aydınlık olduğu için yürüyüşe çıktık ve otelin bulunduğu kasabanın içinde kısa bir tur yaptık, zaten küçücük bir yer:) Fotoğraflar ne kadar güneşli gözükse de aslında hava gene de bize göre baya soğuktu o yüzden tavsiyem yazın ortasında gidiyoruz nolcak demeyin İskandinavya'ya giderseniz İstanbul'un kışına gidiyormuşcasına hazırlıklı gidin!

Balestrand'dan sonra ise Norveç'in batısında kalan eski başkenti Bergen'e doğru yola çıktııkkk... O da bir sonraki gezi postunda..:)