3 Ocak 2013 Perşembe

Christmas in Germany: Köln ve Berlin

koln_berlin_almanya_gezisi
Birkaç hafta önce küçük bir kaçamak yapıp arkadaşlarımla birlikte Köln ve Berlin'e gitmeye karar verdim, iyi ki de gitmişim çok keyifliydi çünkü Noel zamanıydı! Her yer o kadar güzel süslenmişti ki! Bir de Noel olduğu için sokaklar cıvıl cıvıldı, geleneksel Noel marketleri vardı ve bu marketlerde yılbaşı süslerinden tutun yiyecek, içecek atıştırmalıklar vs birçok şey vardı ve hepsi birbirinden güzeldi.. Ben de bir sürü hediyelik yılbaşı süsü aldım tabi..:)

Köln'de ilk gün çok güzel bir İspanyol restoranına gitmiş olsak da malesef ismini hatırlamıyorum:( Ama ikinci gün Köln'de yaşayan tanıdıklarımın beni götürdüğü steakhouse'dan sonra başka steakhouse tanımıyorum:) Alter Bahnhof Frechen steakhouse'a gitmek biraz zor ve karışıktı açıkçası tanıdık olmayınca bulması zor bir yer ama gene de şansınızı deneyin derim ben:)
koln_berlin_almanya_gezisikoln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

İki günlük Köln gezisinden sonra ise Berlin'e doğru yola çıktık. Berlin benim ne zamandır merak ettiğim ama bir türlü gitmek kısmet olmayan yerlerden biriydi o yüzden çok mutluydum:) Önce tabi şehrin en ünlü yerlerinden olan Berlin duvarının ne hale geldiğini gördük! Ne hale geldiğini diyorum çünkü adamlar zamanında şehrin kara simgesi olan duvardan bile sanat yapmışlar!

Köln'deki Noel marketler gibi Berlin'de de sokaklar Noel marketlerle doluydu. Ama Berlin'de Noel marketlerden çok Kaufhaus Des Westens adındaki büyük alışveriş merkezi dikkatimi çekti çünkü içinde Noel Baba'ya bile rastladım:) Aşağıda alışveriş merkezinin içinden Noel Babalı, çam ağaçlı resimleri görebilirsiniz..

koln_berlin_almanya_gezisi
koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

Bir de tabi bu Almanların legoları var biliyorsunuz. Tavsiyeyle gezdiğimiz için Legoland dedikleri yere de gitmeden edemedik ama aslında çok da bir şey yoktu ben gitmenizi çok da tavsiye etmiyorum o yüzden onun yerine Kaufhaus Des Westens'in yakınındaki Lego dükkanına girerseniz daha çok Legodan yapılmış heykeller görebilirsiniz..

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

Restoran önerisi olarak kesinlikle gidin diyebileceğim iki yer var: The Bird ve Osteria Centrale. Bunlardan ilki hamburgerleriyle ünlü daha çok gençlerin takıldığı çok keyifli bir mekan. Diğeri ise çoğunlukla yerel insanların gittiği bir İtalyan restoranı.. Hamburgerler de çok iyiydi ama İtalyan restoranı tek kelimeyle efsaneydi bir de yanımdaki arkadaşlarımdan birinin bir arkadaşı ve onun babası bu restoranın müdavimiymiş bunu duyan şef bize torpil mi geçti nedir bilemiyorum ama ben böyle yemek yemedim! 4 ay İtalya'da yaşamış bir insan olarak yediğim en güzel İtalyan yemeklerini Berlin'de yemiş oldum garip değil mi:)

Berlin'le ilgili aklımda kalan bir diğer şey de merkeze çok yakın bir yerde olan tepesi uçmuş kiliseydi. 2. Dünya Savaşı sırasında bombalamalardan dolayı tepesi uçan kiliseyi ibret olsun diye tepesi açık bir şekilde bırakmışlar ama belli kısımlarını da renove etmişler ve hatta bir konser alanı haline getirmişler. En son resim de kilisenin içinin yeni halinden bir resim..

koln_berlin_almanya_gezisi

koln_berlin_almanya_gezisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...